Grupa Kłapouszki

Co słychać w grupie marzec 2020

Drodzy Rodzice,
Z uwagi na zaistniałą sytuację zapraszamy do korzystania z propozycji wspólnych zabaw i zadań z dziećmi w domu

  • Tematyka kompleksowa na najbliższy tydzień
  • Zwierzęta na wsi
  • Poniedziałek 23.03. - Krowa
  • Dzisiaj spróbujemy dzieciom przybliżyć jedno z wielu zwierząt żyjących na wsi - krowę .

Zestaw ćwiczeń porannych

  • „Maszyny rolnicze” – N. rozdaje kółeczka. Dzieci trzymają je przed sobą
  • – poruszają się, udając traktory jeżdżące po polu lub inne maszyny znajdujące się w gospodarstwie.
  • „Kurki” – N. rozkłada w całej sali koła do hula-hoop. Dzieci maszerują.
  • Na hasło N.: Kurki do kurnika! wszyscy biegną do kółeczek i zajmują miejsce wewnątrz.
  • „Świnki trzy” – dzieci chodzą na czworakach po całej sali. Na sygnał N. naśladują świnki – mówią: Kwi, kwi, kwi.
  • „Ziemniaczki” – dzieci swobodnie chodzą po całej sali. Naśladują zbieranie ziemniaków – schylają się po nie do ziemi.
  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami. – pamiętamy o częstym myciu rąk

Na początek proponujemy jako wstęp do tematu przeczytanie wiersza

K . Łochockiej „Czarna krowa”

  • Czarna krowa w kropki bordo
  • gryzła trawę kręcąc mordą.
  • Kręcąc mordą i rogami
  • gryzła trawę wraz z jaskrami.
  • „Czarna krowo, nie kręć rogiem,
  • bo ja pieróg jem z twarogiem:
  • gdy tak srogo rogiem kręcisz,
  • gryźć pieroga nie mam chęci.”
  • „Jedz bez trwogi swe pierogi,
  • nie są groźne krowie rogi.
  • Jestem bardzo dobra krowa
  • rodem z miasta Żyrardowa.
  • Raz do roku w Żyrardowie
  • pieróg z grochem dają krowie.
  • Więc mi odkrój róg pieroga,
  • a o krowich nie myśl rogach.
  • Ja Ci również radość sprawię:
  • Jaskry, które rosną w trawie,
  • zręcznie ci pozrywam mordą
  • czarną mordą w kropki bordo.”

„Co to za zwierzę?” – rozmowa na podstawie ilustracji. Przygotowujemy obrazek przedstawiający krowę i cielę. Zasłaniamy go kartką w tym samym formacie, ale z kilkoma niewielkimi otworami pokazującymi jedynie małe kawałki zwierzęcia. Na początku te otwory też są zasłonięte. Dziecko odsłania po jednym otworze. Po każdej odsłonie próbuje odgadnąć nazwę zwierzęcia. Gdy już odgadnie nazwę, prowadzimy rozmowę, zadając pytania: Jak nazywa się dziecko krowy?; Gdzie mieszkają krowy i cielątka?; Co jedzą krowy i cielątka?; Co pożytecznego daje nam krowa?. Dziecko odpowiada na pytania.

„Krowa – zwierzę pożyteczne” – rozmowa z dzieckiem na podstawie ilustracji i wiedzy dzieci. N. przygotowuje obrazki przedstawiające produkty mleczne (sery biały i żółty, jogurt, masło, śmietanę, lody) oraz kilka innych, np. 2, 3 owoce, warzywa, pieczywo. Dziecko ma za zadanie wybrać te, które powstają z mleka i nazwać je. Następnie odpowiadają na pytanie: Dlaczego należy pic mleko i jeść produkty mleczne? – wszystkie odpowiedzi dobre.

„Łaciate krowy” – zabawa plastyczna. przygotowujemy kontur krowy oraz brązowy, czarny lub szary papier. Dziecko palcami wyrywa fragmenty papieru o dowolnych kształtach (plamy) i naklejają na kontur.

„Mali kucharze” – samodzielna działalność dzieci - przygotowujemy do jogurt naturalny i owoce (miękkie, rozmrożone lub z kompotu, np. truskawki, maliny). Dziecko widelcem rozdrabnia owoce i dodają je do jogurtu (wszystko w jednym naczyniu). Na koniec wraz z rodzicem blenderem rozdrabnia powstałą mieszankę. Degustacja koktajlu – samodzielnie rozlewa koktajl do kubeczków dla siebie i rodziców

Czas na piosenkę „Krówka Mu”

https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU

„Co słychać na podwórku?” – rozwiązywanie zagadek.

  • Czasami jest szara, lecz najczęściej biała.
  • Nie każdy by odgadł, gdyby nie gęgała. (gęś)
  •  .................................................................
  • Uwielbia się kąpać, krótkie nóżki ma,
  • na pewno odgadniesz, gdy powiesz: – Kwa, kwa… (kaczka)
  •  .....................................................................
  • Nigdy się nie czesze, choć ma piękny grzebień,
  • Rano głośno pieje, w dzień z kurami grzebie. (kogut)
  •  ........................................................................
  • Jest szybki i silny, w skromnej stajni mieszka,
  • Kiedy mu jest smutno, głośno rży i wierzga. (koń)
  •  .......................................................................
  • Kiedy się w oborze do syta nie naje,
  • Wtedy głośno ryczy i mleka nie daje. (krowa)
  •  .....................................................................
  • Nie darmo ją człowiek zachęca i prosi
  • Chociaż dużo gdacze
  • Złotych jaj nie znosi. (kura)
  •  .............................................................
  • Z jej runa powstają sweterki wełniane,
  • a swojego męża nazywa baranem. (owca)
  • Zwierzęta na wsi – odgłosy
  • https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
  • A na koniec może bajeczka o „Zaczarowanej Krowie”
  • https://www.youtube.com/watch?v=qKBIz7bgX-8

Wtorek 24.03. - Koza

  • Na podwórku – osłuchanie ze słowami piosenki.
  • Na podwórku zamieszanie,
  • każdy czeka na śniadanie,
  • głodny kot na płot się drapie
  • a gospodarz smacznie chrapie.
  • produkty spożywcze
  •   
  • Ref. Gospodarzu, wstawać pora, karmić kury i indora,
  •  nieść do stajni sianko świeże, a nie w łóżku sobie leżeć!
  • Pieje kogut: kukuryku!
  • Nie ma ziarna dziś w kurniku!
  • Krowa muczy, kwiczy prosię:
  • ktoś tu ma nas wszystkich w nosie.
  • Ref. Gospodarzu…
  • Gdy gospodarz to usłyszał,
  • krzyknął: spokój, krzyknął: cisza,
  • fantastyczny sen dziś miałem,
  • więc przerywać go nie chciałem.

https://www.youtube.com/watch?v=Uq57eMCBBzI

Zabawa słuchowa. Dzieci słuchają słów piosenki. Następnie odpowiadają na pytania rodzica. dotyczące tekstu, np. O czym jest tekst piosenki? Jakie zwierzęta występowały kolejno w piosence? Co działo się na wsi?

„Koza i koźlątko” – rozmowa na podstawie ilustracji. Rodzic. przygotowuje ilustracje przedstawiającą kozę z koźlątkiem oraz drugą z krową i cielątkiem. Dzieci określają cechy charakterystyczne kozy (np. broda). Następnie podają różnice a następnie podobieństwa w wyglądzie pomiędzy krową i kozą.

https://www.google.com/search?q=kozy-+kolorowanki

Rogate kózki – zabawa ruchowa na czworakach. Dzieci-kózki w pozycji na czworakach starają się toczyć głową piłki do wyznaczonego wcześniej miejsca.

Ćwiczenia oddechowe- Ćwiczenia prowadzone są najczęściej w formie zabawowej, przy wykorzystaniu różnych środków, np. piórek, piłeczek, wody mydlanej, chrupek, wiatraczków itp. Np. : Dmuchanie na kulkę z waty, na wiatraczek. Wdech nosem (usta zamknięte) i wydech ustami. Powtarzanie szeptem zdań piosenki.

Bajka o siedmiu koźlątkach

https://www.youtube.com/watch?v=mZ1oNZYIoLA

  • Środa 25.03 - Koń
  • Konik – gimnastyka buzi i języka.
  • Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, puku.                 Kląskanie językiem
  •                                                                                      ze zmianą tempa.
  • Konik woła iha – ha. Czy potrafisz tak, jak ja?          Powtarzanie iha – ha.
  • Raz jedzie powoli, a raz galopuje.
  • Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje.                    Kląskanie językiem
  •                                                                                     ze zmianą tempa.
  • Bajka o konikach z karuzeli – rozmowa z dziećmi na podstawie wysłuchanego tekstu Wandy Chotomskiej.
  • Pewnego dnia na smutną podmiejską łąkę, na łąkę, która już od dawna nie widziała koni, przyjechało wesołe miasteczko i łąka od razu poweselała, bo na środku wesołego miasteczka zakręciła się karuzela z siedmioma drewnianymi konikami.
  • – Proszę wsiadać! – wołał właściciel i trzaskał batem. – Proszę wsiadać, bo zaraz ruszamy
  • w podróż – mówił, wtykając dzieciom do rąk różowe bilety. I jak z rękawa sypał wierszykami:
  • – Proszę wsiadać na konika, bo już konik nóżką fika.
  • Od ogona aż do grzywy każdy konik jest jak żywy.
  • Od ogona aż do pęcin każdy się potrafi kręcić!
  • Tak właśnie wołał i wcale nie podejrzewał, że jego malowane, drewniane konie umieją się kręcić nie tylko dookoła karuzeli, lecz potrafią coś znacznie trudniejszego – że każdy z nich umie się zmienić z konia drewnianego w konia prawdziwego. Jeden w kowbojskiego, drugi w cyrkowego, trzeci w ułańskiego.
  • Ale zmieniały się tak dopiero wtedy, kiedy poczuły na grzbiecie właściwego jeźdźca. Bo kiedy na konia, który umie się zmieniać w konia kowbojskiego, zamiast kowboja wsiadł na przykład ułan – nic z tego nie wychodziło.
  • Koń przez cały czas podróży dookoła karuzeli był tylko zwyczajnym drewnianym koniem    z karuzeli, a siedzący na jego grzbiecie jeździec – zwyczajnym chłopcem, który za dwa złote kupił sobie bilet na karuzelę. Oczywiście, dzieci kupujące bilety wcale o tym z początku nie wiedziały – bo skąd miały wiedzieć? – ale potem się dowiedziały i zaczęły próbować.
  • Sprawa była trudna i za pierwszym razem prawie nikomu nie udawało się trafić na właściwego konia, ale jak ktoś miał cierpliwość i nie rezygnował, tylko bardzo długo próbował, to w końcu przychodziła taka chwila, kiedy karuzela znikała z oczu, wesołe miasteczko rozpływało się w kolorowej mgle i zaczynały się dziać takie rzeczy, jakie zdarzają się tylko w piosenkach. Malowane konie rżały i cwałowały, jeźdźcy wołali: Wiśta! i Wio!, a z wielkiego i bardzo głośnego głośnika leciała piosenka o siedmiu konikach:
  • Pierwszy koń z kowbojem wyruszył na prerię, razem wyprawiali przeróżne brewerie.
  • Z wiatrem się ścigali w czasie nocnej jazdy, łapali na lasso księżyc, wiatr i gwiazdy.
  • Drugi koń – dżokeja niósł na swoim grzbiecie, pobiegł na wyścigi, pierwszy był na mecie.
  • Wszystkie inne konie pozostawił w tyle i nawet najszybsze wyprzedził o milę.
  • Trzeci koń z rycerzem ruszył na turnieje przez lasy, przez góry i przez dzikie knieje.
  • Wszystkich zwyciężali, nikt im rady nie dał, a rycerz się cieszył: – To jest koń na medal!
  • Czwarty – z woltyżerką, piękną jak marzenie, tańczył bardzo ładnie w cyrku na arenie.
  • Zaczął krakowiakiem, a zakończył twistem – dwieście kostek cukru dostał za ten występ.
  • Piąty koń wśród Indian i wigwamów mieszkał, jeździł z Wielkim Wodzem po indiańskich ścieżkach.
  • A kiedy z wojennej wyprawy wracali, to fajkę pokoju przy ognisku palił.
  • Na szóstego konia wsiadł ułan wąsaty i wszystkie dziewczyny rzucały im kwiaty.
  • Kwiat za kwiatem leciał prosto do ułana, a ułański konik jadł je zamiast siana.
  • A ten siódmy konik zmienił się w źrebaka – cały dzień po łące razem z dziećmi skakał.
  • A gdy dzieci poszły spać po dobranocy, to ten siódmy konik śnił się dzieciom w nocy…
  • Po wysłuchaniu tekstu dzieci odpowiadają na pytania rodzica., np. Co stało na środku wesołego miasteczka?; Ile koników było na karuzeli?; Kto mógł jeździć na pierwszym koniku?; Kto mógł jeździć na drugim?; Czy to mogło się wydarzyć naprawdę?; Dlaczego ludzie hodują konie?; Jak nazywa się tata – koń, jak mama – koń, a jak ich dziecko?
  •  
  • „Pobawmy się w koniki” – zabawa ruchowa z muzyką
  • Noga goni nogę
  • Bujają koniki
  • Stukają kopytka
  • W rytm muzyki
  • Jedna noga tupie: tup, tup, tup
  • Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
  • Konik skacze sobie: hop, hop, hop
  • Koniku w drogę! Wioooooooooooo!
  • https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA
  • „Bieg kłusaków” – zabawa ruchowa bieżna.
  • Przed zabawą rodzic. wyjaśnia, że bieg kłusaków, to bieg konia w specjalny sposób – z wysokim podnoszeniem nóg. Na sygnał rodzica. – jedno uderzenie w garnek– dzieci biegną wysoko podnosząc nogi do góry. Na powtórny sygnał – dwa uderzenia w garnek – dzieci zatrzymują się i raz jedną, a raz drugą stopą tupią o podłogę, po czym zabawa zaczyna się od nowa.
  • Czas na piosenkę „Konik”
  • https://www.youtube.com/watch?v=wDP1D5L7vQk
  • „Konik” – wykonanie pracy plastycznej. Rodzic drukuje lub rysuje dziecku sylwetkę konia. Dziecko koloruje konia, następnie dokleja koniowi grzywę oraz ogon z kawałków wełny.
  • Do wykonania konia przygotowujemy: kartkę z wydrukowanym koniem, kredki, wełna, klej.
  • https://www.google.com/search?q=konie-+kolorowanki
  • Czwartek 26.03. - Owca i baran.
  • „Farma życia – młode owieczki” jako wprowadzenie do tematu proponujemy obejrzenie filmiku
  • https://www.youtube.com/watch?v=NSFTAJd6n3c
  • Po obejrzeniu filmiku można z dzieckiem przeprowadzić rozmowę: Jak wygląda owieczki? Jak się nazywa dziecko owcy, tata małej owieczki? Co lubią robić? Co jedzą?
  • „Szukanie owieczki” – zabawa sensoryczna. Rodzic przygotowuje Magiczne pudełko             z różnorodnymi materiałami w środku. Rodzic. wyjaśnia dzieciom, że w Magicznym pudełku schowała się owieczka, którą należy znaleźć. Dziecko wkłada ręce i mówi głośno o swoich wrażeniach dotykowych związanych z materiałami – szorstkie, ostre, miękkie itp. Kiedy odnajdą materiał, który jego zdaniem przypomina futro owcy, głośno mówi: Znalazłam! lub Znalazłem!.
  • „Wełniana rodzinka” – rozmowa z dziećmi. N. przygotowuje obrazek przedstawiający owcę, barana, jagnię. Dzieci na podstawie ilustracji wskazują różnice i podobieństwa między nimi, podają nazwy zwierząt. Następnie odpowiadają na pytanie: Dlaczego ludzie hodują owce?.
  • https://www.google.com/search?q=owce%20i%20wce,barany+kolorowanki
  • „U dziadka na wsi” – zabawa bieżna. Dzieci swobodnie biegają przy akompaniamencie muzyki. Gdy muzyka cichnie, rodzic pokazuje obrazki przedstawiające zwierzęta gospodarskie. Dziecko musi zatrzymać się i podać nazwę zwierzęcia, które widzi na obrazku.
  • Czas na piosenkę „Baranek”
  • https://www.youtube.com/watch?v=4PqwVP9bBRU
  • „Dumny gospodarz” – zabawa uspokajająca. Dziecko maszeruje wciągając powietrze nosem    i wypuszczając ustami.
  • „Ułóż owieczkę”- Rodzic przygotowuje obrazek owieczki, dzieli go na trzy części (dla trzylatka), na cztery nierówne części (dla czterolatka), klej, drugą kartkę, kredki.
  • Dziecko najpierw składa postać baranka, nakleja ułożone części na drugiej kartce następnie koloruje .
  • Znacie piosenkę „Old McDonald”? – pewnie tak, ale może posłuchacie tej wersji, w której występują zwierzątka – zapraszam do słuchania i oglądania
  • https://www.youtube.com/watch?v=Hr33dH7PlXM
  • Na koniec może bajeczka „O baranku i wilk”
  • https://www.youtube.com/watch?v=OUR0B1haHZg
  • Piątek 27.03. - Ptaki na podwórku
  • „Ptasie rozmowy” – zabawa słuchowa. Przygotowujemy obrazki kury, koguta, gęsi, kaczki, indyka i ich młodych. Dzieci oglądają je i podają nazwy ptaków na nich przedstawionych,. następnie naśladują odgłosy wydawane przez te ptaki. Na koniec łączą ptaki z ich młodymi i nazywają je: kura i kurczątko, gęś i gąsiątko, kaczka i kaczątko itd.
  • „Jajko” – zabawa ruchowa ilustracyjna do wiersza. Dzieci recytują, wykonując opisane poniżej ruchy.
  • Leżały dwa jajka na wysokiej grzędzie - Rysują poziomą linię od lewej do prawej na  wysokości czubka głowy.
  • A czyje to, czyje, duże jajko będzie. -Rysują oburącz kształt dużego jajka oburącz.
  • Leżały dwa jaka na wysokiej grzędzie - Rysują poziomą linię od lewej do prawej na wysokości czubka głowy.
  • A czyje to czyje małe jako będzie - Rysują kształt małego jajka oburącz.
  • Jedno małe drugie duże, jedno gęsie drugie kurze - Rysują na zmianę kształt małego, dużego, dużego, małego jajka
  • Czas na zabawę z muzykąMini disco Kaczuszki
  • https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94
  • Kury i kogut - film edukacyjny dla dzieci o ptakach hodowlanych
  • https://www.youtube.com/watch?v=eRXhIPlBwuI
  • „Żółte kuleczki” – zabawa matematyczna na podstawie wiersza Ireny Laris. Przed zabawą trzeba przygotować sylwety kurczaczków i owali tak, by kurczątka były schowane pod owalami.
  • Czubatka mamą Irena Laris
  • Wysiedziała kwoka
  • Bielutkie jajeczka.
  • Wylęgły się żółte
  • Kuleczki puchate.
  • Wodziła je drogą
  • Po łące, gdzie rzeczka,
  • Dumna, że do mamy
  • Podobne i taty.
  • Kuleczki tak za nią
  • Równiutko się toczą,
  • Czubatka prowadzi
  • W tę, to w tamtą stronę.
  • Tu smaczne ziarenko,
  • Tam robaczki zoczą.
  • Na końcu najmniejsze,
  • To zawsze spóźnione
  • – zgrabniutko i lekko
  • Poruszać się w chodzie,
  • Skrzydełka czasami
  • Rozwinąć na boki,
  • Wykąpać czyściutko
  • W piaseczku – nie w wodzie!
  • I z gracją, jak Mama,
  • Małe stawiać kroki.
  • – Raz idą, a rzeczka
  • Tuż obok przepływa.
  • O zgrozo! Plusnęły
  • I prądem niesione
  • Już płyną!
  • Na brzegu Kwoka głową kiwa.
  • Na końcu najmniejsze,
  • To zawsze spóźnione.
  • A czubatka biega
  • Wciąż po brzegu wkoło.
  • – Potopią się jeszcze
  • Te moje malusie!
  • – A kulki żółciutkie
  • Pływają wesoło.
  • Na pewno już wiecie
  • – Były to kaczusie.
  • Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania, np.: Co się wykluło z jajek?; Jak miała na imię kura?; Co zrobiły pisklęta, gdy zobaczyły wodę?; O co martwiła się Czubatka?; Dlaczego hodujemy kury, kaczki, indyki, czy gęsi?. Następnie dzieci liczą jajka od lewej do prawej, od prawej do lewej i podają ich liczbę.
  • Czas na piosenkę – Idą kaczuszki
  • https://www.youtube.com/watch?v=x9x5BdvCI44
  • „Kaczka z papieru” - Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej z kółek
  • https://www.youtube.com/watch?v=Z9mwqB1Si3E
  • Dzień dobry zwierzątka- zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy
  • Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).
    Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał - kukuryku!!
    Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały - ko - ko - ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).
    Obudził się też piesek, zaszczekał - hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).
    Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał - miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
    W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).
    Krowa zaryczała - muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).
    A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry).
  •  
  • Sylaby na opak- zabawa słowna - turlamy piłkę do dziecka i podajęmy wyraz związany z omawianą tematyką sylabizując go od tyłu. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, o jakie słowo chodzi.
    np; wa- kro ( krowa), nia- świ (świnia), ra-ku ( kura), czę-kur (kurczę), bię- źre ( źrebię), lę- cie (cielę), nik- kur (kurnik), nia- staj (stajnia), to- bło (błoto), ko- mle (mleko), ko- jaj (jajko), no- sia (siano)....
    Karmimy kurki - ćwiczenia oddechowe - przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.
  • Mała czerwona kurka – chwilka z bajeczką
  • https://www.youtube.com/watch?v=JtsLzueCMYo
  • Historia pisklęcia – może jeszcze jedna bajeczka
  • https://www.youtube.com/watch?v=O_t-NxwGo0U

Zabawa ruchowa „Jestem sprawny” – zdobywanie odznaki sprawności, wyniki są punktowane i zapisywane przez dzieci na ich karteczkach:

  • Rzucanie kulkami papierowymi do kosza
  • Skoki na jednej nodze dokoła własnej osi przez 1 min.
  • Wyścigi z jednego końca sali na drugi w workach
  • Wyścigi z łyżeczkami, na których leży piłeczka pingpongowa
  • Pokonanie tunelu czołgając się na brzuchu. Tunel tworzą dzieci ustawione
  • jedno obok drugiego w pozycji na czworakach
  • Wyścigi po podłodze na pośladkach, odpychając się tylko za pomocą nóg

Ocena dzieci – docenianie każdego dziecka. Rozdanie nagród – odznak sprawności.

Zwierzęta – dzieci w pantomimiczny sposób przedstawiają wybrane przez siebie zwierzęta. Pozostali zgadują nazwę przedstawianego zwierzęcia.

Zabawa w poszukiwanie skarbów – dzieci w zespołach otrzymują zadanie odnalezienia ukrytego skarbu. Poruszają się po strzałkach, gdzie trzeba wykonać określone zadania, aby ruszyć dalej ( np. rozwiązać rebus, przeliczyć coś itp..).

Bajki terapeutyczne

http://www.pomagamydzieciom.info/files/pdf/bajki%20terapeutyczne%20PROMYK%20SLONCA.pdf

Kilka pomysłów na zabawy plastyczne – filmy instruktażowe

https://www.wsip.pl/filmy-instruktazowe-wychowanie-przedszkolne/prace-plastyczne/?utm_source=newsletter_wsip&utm_medium=e-mail&utm_content=film4&utm_campaign=film4-230417

Nauka przez doświadczenie – filmy instruktażowe

https://www.wsip.pl/filmy-instruktazowe-wychowanie-przedszkolne/doswiadczenia/?utm_source=newsletter_wsip&utm_medium=e-mail&utm_content=button_strDoswiadczenia&utm_campaign=doswiadczenia-woda_220617

Wiosenne ozdoby –propozycje prac

Wielkanoc tuż, tuż – propozycje prac

Kilka piosenek na dobry humor

Kilka słów o wiośnie

Warto zajrzeć

http://dorotabrodka.pl/blog/?fbclid=IwAR

ZABAWY Z ANGIELSKIM

Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po 15 minut.

Angielski dla przedszkolaków

Piosenki przedszkolaków